JAPONIA

                



Shikoku to najmniejsza i najsłabiej zaludniona z czterech głównych wysp Japonii. Wyspa lasów, gór i niezliczonych świątyń. Znana głównie z pielgrzymki Shikoku Henro podczas której odwiedza się 88 buddyjskich świątyń. Shikoku Henro jest jednym z najstarszych szlaków na świecie, a jego długość wynosi około 1200 kilometrów. Spędziłem pięć tygodni w Japonii podróżując pieszo, autostopem i shinkansenem.
Odwiedziłem każdą z 88 świątyń na Shikoku oraz miasta Hiroszime, Kobe, Kioto, Tokio.
Wszedłem na wulkan Fudżi i uczestniczyłem w festiwalu Awa-Odori i festiwalu fajerwerków.
Na koniec zmroziła mnie informacja o nadciągającym tajfunie i dosłownie ostatnim pociągiem uciekłem z wyspy.


1. O wyprawie
2.
 Świątynie i pielgrzymi
3. Jak zachować się w świątyni
4. Wkroczyłem w teren górski
5. Na drodze
6. Dobre dusze

7. Świątynia nr 38
8. Najgorszy dzień
9. Matsuyama
10. Piekarnik
11. Jestem zachwycony
12. Dzień backpackersa
13. Combini, automaty, toalety
14. Srebrna strzała
15. Festiwal fajerwerków i hotel kapsułowy
16. Kioto
17. Tokio - labirynt z milionami mrówek

18. Zanurzony w Metropolii 
19. Góra Fudżi
20. 88 świątynia
21. Festiwal Awa-odori
22. Tajfun
23. Ikigai - Japońskie szczęście

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

MADERA - wyspa wiecznej wiosny

La Gomera, szlak GR132 w tydzień.

EKWADOR